- Öğrencilerin bir şeylerle uğraşmalarını sağlayın.
- Bildiklerini ortaya çıkarıp paylaşmalarını sağlayın.
- Anlamlı alıştırmalar vermeye çalışın.
- Ölçülü bir biçimde özgür olmalarına izin verin.
- Öğrencilerinizi, alışık olmadıkları değişik yöntemler kullanarak şaşırtın.
- İlginç ya da önemli konular seçin.
- Öğrencilerinizin de görüşlerini alın.
- Destekleyici kaynak kullanın.
- Susun ve onların da konuşmalarına izin verin.
- Sadece doğru mu, yanlış mı? söylediklerini değil, söyledikleri şeyi de dikkate alın.
- Merak uyandırıp çekici ama çok zor olmayan bir yerden başlayın.
- Adım adım sizinle ilerleyip İlerlemediklerini değil, sürekli yoklayın.
- Yol gösterin; bırakın size yol göstersinler.
- Sınıf içinde dolaşın; hem siz, hem onlar.
- Canlı bir sesle konuşun.
- Bir şeyi yaparken öğrencilerinizin de görüşlerine başvurun.
- Neyi, niçin yaptığınızı açıklayın.
- Hangi alanın bilgisini vereceksiniz o yolla “gerçek olaylar”, kullanarak bilgilenmelerini sağlayın.
- Drama ve mimikleri kullanın.
- Ne zaman duracağınızı bilin.
31.05.2009
Can Sıkıcı Öğretmen Olmamak İçin 20 Yol
Can Sıkıcı Öğretmen Olmak İçin 20 Yol
- Öğrencilere hiçbir şey yaptırmayın.
- Hiçbir şey bilmediklerini varsayın.
- Çok fazla usandırıcı alıştırmalar verin.
- Her şeyi sıkı bir kontrol altına alın.
- Kendiniz tekrar edin; her zaman her şeyi aynı şekilde yapın.
- Tartışmak üzere sıkıcı konular bulun.
- Her zaman doğruyu siz söyleyin.
- Tek bir kitabın dışına çıkmayın.
- Çok fazla konuşun.
- Onları dinleyin.
- Çok kolay ya da zordan başlayın.
- Anlayıp anlamadıklarını hiç yoklamayın.
- Her şeyi kendiniz için ve kendinize göre yapın.
- Öğretmen kürsüsünü terk etmeyin.
- Monoton bir sesle konuşun.
- Öğrencilerinizin isteklerini ve gereksinimlerini göz ardı edin.
- Kullandığınız yöntemi öğrencilerimizin anladığını varsayın.
- Her zaman “hayali durumlar” yoluyla öğretmeye çalışın.
- Anlatım yönteminden şaşmayın.
- Hiç durmadan devam edin.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)